Test med Vectron + DSB styrevogn i Tjekkiet (Generelt)

af andersj @, Aalborg, søndag 18. august, 2019, 11:21 (400 dage siden) @ hummel_62

Hvor mange er det nu DSB har bestilt?
Synes at husk de ændrede så de brugte optioner, men også det blev rettede ned igen

I marts 2018 blev der bestilt 26 lokomotiver til at erstatte ME+EA. I denne kontrakt var der en option på yderligere 18 lokomotiver.

I september 2018 sætte DSB 8 vognstammer til Hamburg trafikken i udbud. Samtidig nævnte man at man ville bestille 16 lokomotiver fra optionen for at køre i "sandwich" med et lokomotiv i hver ende af disse stammer. I alt 42 lokomotiver.

I maj 2019 oplyste DSB på konferencen RAILcph at man regner med 34 lokomotiver i alt. Optionen på de 10 sidste udløber i marts 2020.

Mit bud er at man efter forhandlinger med Siemens og Talgo har fundet ud af at begge producenter har styrevogne på vej på markedet (til hhv. ÖBB og DB), og man derfor kun behøver at køre i "sandwich" i en begrænset periode. Forsinkelserne i Signalprogrammet gør også alle ME ikke kan erstattes med Vectron fra dag 1, da elektrificeringen på Sjælland ikke er på plads.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen