Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, 18/8 2019, 14:12 (1707 dage siden) @ steenth

Jeg forstår ikke din plan, når din højhastighedsbane er lang fra relevante destinationer. Det giver kun mening hvis man bruger bil til/fra stationerne.

Det er såmænd enkelt nok.
En stor station i Taulov området hvor såvel ny højhastighedsbane fra nord ig fra Fyn og senere sydpå mødes med omlagt eksisterende bane fra Fyn, fra Fredericia og fra Syd. Eksisterende bane laves om til S-tog lignende strækning som bruges dels internt mellem de østjyske byer fra Kolding i syd til Aarhus nuværende banegård i nord. Som du kan læse i dagens udgave af Jyllandsposten pendler flete og flere i det østjyske.
Hvorfor får de Ikke et tilbud som hovedstadsområdet med S-tog?
Stationen i Taulov sikrer at man såvel fra nird, syd og vest kan komme med et højhastighedstog til Sjælland.
En tilsvarende station vest for Aarhus som betjenes mod vest af banen mod Silkeborg, Herning og Holstebro samt nordfra fra Aalborg og via jernbane og evt letbane fra Aarhus at ALLE i det midtjyske får dels adgang til højhastighedstog på min. 300 km/h og får adgang til hyppige og hurtige S-tog ad den eksisterende bane.
Ren win win for ALLE!
Det giver en Kattegatforbindelse IKKE!

låst
2372 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak