Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, 18/8 2019, 15:36 (1685 dage siden) @ tgpsen

Jeg forstår ikke din plan, når din højhastighedsbane er lang fra relevante destinationer. Det giver kun mening hvis man bruger bil til/fra stationerne.


Det er såmænd enkelt nok.
En stor station i Taulov området hvor såvel ny højhastighedsbane fra nord ig fra Fyn og senere sydpå mødes med omlagt eksisterende bane fra Fyn, fra Fredericia og fra Syd. Eksisterende bane laves om til S-tog lignende strækning som bruges dels internt mellem de østjyske byer fra Kolding i syd til Aarhus nuværende banegård i nord. Som du kan læse i dagens udgave af Jyllandsposten pendler flete og flere i det østjyske.
Hvorfor får de Ikke et tilbud som hovedstadsområdet med S-tog?
Stationen i Taulov sikrer at man såvel fra nird, syd og vest kan komme med et højhastighedstog til Sjælland.
En tilsvarende station vest for Aarhus som betjenes mod vest af banen mod Silkeborg, Herning og Holstebro samt nordfra fra Aalborg og via jernbane og evt letbane fra Aarhus at ALLE i det midtjyske får dels adgang til højhastighedstog på min. 300 km/h og får adgang til hyppige og hurtige S-tog ad den eksisterende bane.
Ren win win for ALLE!
Det giver en Kattegatforbindelse IKKE!


En Kattegatforbindelse med sideforbindelse til Fyn, hh-bane på Sjælland og shunts mellem det jyske brofæste og hhv Horsens og Skanderborg giver
1) Direkte hh-forbindelse Ålborg - Århus - København.
2) Direkte hh-forbindelse Ålborg - Århus - Odense
3) Direkte hh-forbindelse (Billund -) Vejle - Horsens - København
4) Standsende forbindelse Århus - Odder - Samsø - Kalundborg - Holbæk - København
5) Standsende forbindelse (Ringkøbing - Skjern -) Herning - Silkeborg - Skanderborg - Odder - Samsø - Kalundborg - Holbæk - København
6) S(tandsende) tog Fredericia - Vejle - Horsens - Århus (ad gammel bane)

Stik dén.

Sidebane til Fyn??
Ellers fraset Samsø er det jeg foreslår det samme og kan laves indenfor 10-12 år mens en Kattegatforbindelse tidligst bliver en realitet efter 2050.
Alene det taler for at vælge min løsning.:-)

låst
2347 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak