Test med Vectron + DSB styrevogn i Tjekkiet (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, søndag 18. august, 2019, 20:08 (31 dage siden) @ andersj

I maj 2019 oplyste DSB på konferencen RAILcph at man regner med 34 lokomotiver i alt. Optionen på de 10 sidste udløber i marts 2020.

Mit bud er at man efter forhandlinger med Siemens og Talgo har fundet ud af at begge producenter har styrevogne på vej på markedet (til hhv. ÖBB og DB), og man derfor kun behøver at køre i "sandwich" i en begrænset periode. Forsinkelserne i Signalprogrammet gør også alle ME ikke kan erstattes med Vectron fra dag 1, da elektrificeringen på Sjælland ikke er på plads.

Meldingen fra DSB til RailCPH og i diverse afrapporteringer er, at der er skrevet kontrakt på 34 lok, og der vil blive indkøbt 42.
Det vil være svært for DSB at ændre det igangværende udbud på vogne til at inkludere styrevogne, når flere leverandører har trukket sig hhv ikke bestået prækvalifikation baseret på et udbud hvor styrevogne ikke indgår.
De sidste bestillinger skal nok komme, men når de kaldes, skal de også betales, og det bliver de ikke nødvendigvis leveret tidligere af, så der er sådan set ingen grund, til at bestille alle 42 lok lige nu.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 advokat tilbud
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark
Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen