Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, søndag 18. august, 2019, 21:11 (352 dage siden) @ tgpsen

'Der et ingen penge til Kattegatforbindelsen de første 10-15 år.'
Kattegatbroen kan lånefinansieres med finansiel støtte i frasalg af dele af den inddæmmede Svanegrund. Så at hævde at den ikke kan bygges med det samme er praktisk det samme som at sige at man ikke vil bygge den fordi man ikke vil bygge den.

Det er et natura2000 areal og hvad skulle et sådan areal bruges til?


Som jeg skrev andetsteds i tråden, denne status kan ophæves administrativt. Jeg foreslår at vandniveauet inden for inddæmningen sænkes 6 m, områder lavere er nu lavvandede søer, formodentlig brak. Derved skabes kompensation inden for det inddæmmede område. Se kort andetsteds i tråden.

Og hvad skulle nogen bruge området til endsige betale en pæn stor sum penge?
Det ville ligge lavere end havet udenfor og med udsigt til stigende havniveauer ville interessen nok være beskeden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Svenska-lok

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen