Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af tgpsen, søndag 18. august, 2019, 21:37 (35 dage siden) @ Pyloriis

'Der et ingen penge til Kattegatforbindelsen de første 10-15 år.'
Kattegatbroen kan lånefinansieres med finansiel støtte i frasalg af dele af den inddæmmede Svanegrund. Så at hævde at den ikke kan bygges med det samme er praktisk det samme som at sige at man ikke vil bygge den fordi man ikke vil bygge den.

Det er et natura2000 areal og hvad skulle et sådan areal bruges til?


Som jeg skrev andetsteds i tråden, denne status kan ophæves administrativt. Jeg foreslår at vandniveauet inden for inddæmningen sænkes 6 m, områder lavere er nu lavvandede søer, formodentlig brak. Derved skabes kompensation inden for det inddæmmede område. Se kort andetsteds i tråden.

Og hvad skulle nogen bruge området til endsige betale en pæn stor sum penge?

Det ville blive det centraleste stykke property i landet, med fast forbindelse til Jylland, Fyn og Samsø-Sjælland.

Det ville ligge lavere end havet udenfor og med udsigt til stigende havniveauer ville interessen nok være beskeden.

Man kan altid smække et par meter på digerne. De forlader heller ikke Holland. Tilsvarende niveau under daglig vande har Lammefjorden (-6 m).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

MotorMateriel 9 - Rangertraktorer
MotorMateriel 9 - Rangertraktorer
Pris 300,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen