Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, 19/8 2019, 20:06 (1711 dage siden) @ steenth

Jeg forstår ikke din plan, når din højhastighedsbane er lang fra relevante destinationer. Det giver kun mening hvis man bruger bil til/fra stationerne.


Det er såmænd enkelt nok.
En stor station i Taulov området hvor såvel ny højhastighedsbane fra nord ig fra Fyn og senere sydpå mødes med omlagt eksisterende bane fra Fyn, fra Fredericia og fra Syd. Eksisterende bane laves om til S-tog lignende strækning som bruges dels internt mellem de østjyske byer fra Kolding i syd til Aarhus nuværende banegård i nord. Som du kan læse i dagens udgave af Jyllandsposten pendler flete og flere i det østjyske.


Jeg har desværre har haft adgang til Jyllands Posten.
Men jeg forstår at din forslag at alle fra Vejle, Horsens og Skanderborg skal enten til den nye Aarhus Vest station eller Taulov for at komme til København. De er vant til direkte tog - togskift er ikke godt for at få flere til at skifte til tog. Man bryder rejsen i mange dele.

Hvad Odense? Skal der være andre stationer end Taulov og Aarhus imellem København og Aalborg.

Hvordan vi du lægge en bane uden at gå via den korte vej ad Vejle Fjord? Jeg har spurgt før, uden at få svar.

Hvorfor får de Ikke et tilbud som hovedstadsområdet med S-tog?

De bør have hyppigere afgang. Timemodellen giver netop mulighed for meget hyppig togdrift. Man har kørt med 4 tog timen imellem Fredericia og Aarhus med de nuværende tog. Netop med timemodellen kan de strømlignes mere.

Stationen i Taulov sikrer at man såvel fra nird, syd og vest kan komme med et højhastighedstog til Sjælland.

Det er stadig en vej fra andre byer. Men efter hvad jeg tolker på din plan, skal med langsomme S-tog via ruten Horsens, Vejle og Fredericia for kommer til Taulov.

Det jeg ikke forstår er at man finder det helt OK i hovedstadsområdet må tage -tog, bus og/eller metro til Hovedbanegården for at komme til Jylland.
Men den modsatte vej skal hver "lille" østjysk by have direkte tog mod København.
Som om at alle rejser kun går mod Københavnom morgenen og modsat om eftermiddagen.
Alle disse jyder skal vel ikke kun til Tivoli og middelalderbyen?

Ydermere sker byudviklingen i det østjyske ved at de nuværende byer vokser i omfang og de nye beboelser for længere og længere til jernbanestationen.

I hovedstadsområdet har man haft fingerplanen med S-tog i hver finger. Resultatet er at de fleste byområder vokser mere eller mindre sammen.
Det kunne man også med fordel gøre fea Kolding til Aarhus med S-tog lignende forbindelser med nye stationer.

Så ja - man måtte besvære sig med at køre enten til Taulov eller Aarhus vest. Her ville der så være reelle højhastighedstog med stop i Odense og Ringsted .

En tilsvarende station vest for Aarhus som betjenes mod vest af banen mod Silkeborg, Herning og Holstebro samt nordfra fra Aalborg og via jernbane og evt letbane fra Aarhus at ALLE i det midtjyske får dels adgang til højhastighedstog på min. 300 km/h og får adgang til hyppige og hurtige S-tog ad den eksisterende bane. D

Det vil kræver en baneflytning og et godt sted til en knudepunkt.

Ren win win for ALLE!

Jeg ikke bestemt sikker. Hvis de østjyske byer mister forbindelse til København - så bliver der ballade... de bliver tabere på det. Jeg har ikke bestemt tiltro til at flytte stationer ud af byerne - det er gode knudepunkter for mange slags trafik.

Se ovenfor!


Jeg pt. i et tog med en hastighed højere end i Danmark. De bruger de gamle spor på udmærket vis. Men de har planer om en højhastighedsbanen på strækningen, som jeg kører på lige nu. Jeg har kun et skift undervejs - det sidste korte stykke for at komme frem til destinationen. Men også direkte tog.... det sætter jeg mest pris på - der er stor forskel.

Det er utopi at de fleste kan køre direkte!
Men rejser - herunder især for pendlere skal ske med færrest skift.

låst
2281 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak