Service i togene (Generelt)

af P.Jensen, tirsdag 20. august, 2019, 09:36 (59 dage siden) @ Vollensir

Det der skal gøres op med er at der skal være togpersonale med en vogn, med for stort udvalg og i for lang tid - og at man kan sælge til dyrere end kiosker.

Hvis man skulle kunne indtjene en fornuftig timeløn til service personale skal det være et enkelt sortiment med de produkter der mest sælges. Ikke noget med 10 forskellige poser slik og 10 forskellige blade og aviser og 10 forskellige slags vand og øl.

Et sortiment på omkring 20 forskellige artikler i mindre mængder - de mest efterspurgte. En god kaffe (det er virkeligt noget der kan få sindene i kog) - som kan være færdigbrygget. Tevand med 2 forskellige breve osv osv. Pris for et krus kunne være 15-20 kr. - Enkelt koncept. Ikke større mængder end man forventer at sælge - f.eks. 10 flasker vand til 12,50 og hvis der er udsolgt er der ikke noget at gøre ved det.

Kun betaling med kort med chip eller mobilepay. Kan han/hun sælge 15 kopper / tur der tager måske 45 minutter - plus lidt andet, begynder det at ligne noget.

Og kun på strækninger hvor der er mange passagerer. Og servicemedarbejderne skal kunne køre frem og tilbage tæt på deres hjem. Ideelt med 10-15 minutter før retur påbegyndes. Kunne være Roskilde til Slagelse, Odense til Fredericia, Odense - Kolding, Århus-Randers. (Har ikke undersøgt hvordan køreplan passer)

Der skal være forretning i det således at DSB kan få deres f.eks. 10%. Personale kan betales overenskomstmæssigt og der derefter er et overskud.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen