Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af tgpsen, 21/8 2019, 18:14 (1707 dage siden) @ Ib Jensen
redigeret af tgpsen, 21/8 2019, 18:37

få Aarhus-kbh ned på ca 90 minutter, inklusive stop i Odense

Uanset hvor mange gange du fremsætter det forslag: Det har ingen gang på jord, når vi kan få Aarhus-København på 45-60 minutter via Kattegat. Tid er penge.


Den er vi så mange som ikke ønsker

Selv om du tror, I er "mange", er I heldigvis få. Havde I haft flertal, havde vi stadig kørt i hestevogn og slået hinanden i hoved med køller.


Jeg vil have en bro til Norge. Om den koster et par millioner milliarder er ligegyldigt. Jeg siger bare, at tid er penge. Det samme gælder esbjerg-harwich højbroen, jeg stadig er ved at finpudse. Hvis I er uenige, er det fordi I vil svinge køller og køre i hestevogn.

Trump er åbenbart ikke den eneste, der opfører sig barnligt i dag.

Uanset hvordan du argumenterer for dine underlige projekter, vil infrastrukturprojekter, der reducerer afstande og omvejskørsel og nedbringer rejsetiden, med tiden blive gennemført. København-Odense-Kolding-Esbjerg er ved at være på plads. København-Aarhus-Aalborg kommer på plads med Kattegatforbindelsen. Odense-Aarhus kommer på plads med Togfonden DK. København-Sydsverige er på plads. København-Hamburg er besluttet og går snart i gang. Tilbage mangler Fyn-Als, Langeland-Lolland, Nordsjælland-Sverige og København-Berlin via Gedser. Og de kommer, uanset hvad du og andre fantaster synes, tror, mener og føler. Det er udelukkende et spørgsmål om, hvor hurtigt BNP vokser. Men indtil da skal du og andre være velkomne til at lufte alle mulige fantasiprojekter.

Jeg vil advokere for en sideforbindelse fra den inddæmmede Svanegrund og Endelave til Fyn til en Århus - Odense forbindelse. Den kunne fortsætte over Langeland - Lolland til Nyk. F.

Og her det sidste projekt (tror jeg), når det viser sig at den firesporede Samsøbro er for smal og for øvrigt til Århus' fortrydelse trækker Jyllands hovedstad mod Odder. Og den vil være genvejen til Jylland for hele Nordsjælland.

Bemærk omstigningsstation Frederikssund.

Og: Østkystmotorveje i Østjylland i forb. med Samsøbro

Forslag 1

Forslag 2

Re: inddæmning af Svanegrund

Her havdybdekort over området. Lyseste område < 5 m (tror jeg).

låst
2225 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak