Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, 21/8 2019, 18:44 (1703 dage siden) @ tgpsen

Man kan få bedre løsninger for færre penge,

Din løsning er også dyr. Og jeg mistænker at den dag pro-Kattegat lobbyen bliver træt dropper du ganske stille dine firspor.

Nej. Til forskel fra dig forsøger jeg at tænke i helheder.

Jeg tror du har vandskræk. Fravalg af Samsøbroen betyder en times ekstra transporttid for Nord-, Midt- og Nordvestjylland.

Det kan dunæppe beskylde mig for. Har sejlet gennem mere end 40 år 6-10 dobbeltture til Bornholm, på hurtigruten ibstormvejr og været 3 gange på Suderø. Den første gang i nærmest orlan med en tidl. Molsfærge som havde 45 grader slagside og brugte 5 timer på den tur som normalt tager 2.5 timer. Og har aldrig været søsyg.

At undlade en bybane langs den østjyske kyst resulterer i en dårlig byplanlægning og ender med krav om diverse letbaner.

Ideen om at omstille S-banen til fjernbanestrøm og indsætte materiellet i fx Østjylland kommer fra mig.

Her er vi så enige i at det på sigt giver mening.

Men du beskylder mig for at ville bruge en masse penge. Mit forslag koster her og nu kun 2 stationer og banen mellem disse ph tilsæutningen nord gor Asrhus mod Aalborg.
Vejlefjordbroen og den vestfynske nye bane er allerefe vedtaget. Jeg sparer omlægning ved Hovedgård. Men vil til gengæld havde en række nye stationer mellem Vejle og Aarhus på den gamle bane.
Så det er dig som vil bruge penge!

låst
2200 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder

Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak