Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, 21/8 2019, 18:46 (1709 dage siden) @ tgpsen

Når jeg se på genberegning af Kattegatforbindelsen, blev økonomien bedre med udregningen i 2018 end i 2015. Mit bud er, hvis man venter langt tid nok, så kan økonomien kunne hænge sammen, når der er et bedre trafikgrundlag - også med bane. Men spørgsmålet er, hvornår opnåes det. Timemodellen kan skaffe den vækst i banetrafikken, så der bliver et bedre trafikgrundlag. Og jeg dig ret - på langt sigt - det bliver nok ikke i min levetid, så er det chance for at alle projekterne bliver til noget.


Det sidste er vi enige om. Blot at tog over Kattegat de første 50 år ikke giver mening. Det gør vejdelen og det gør udbygning af jernbanenettet over Fyn og i det Østjyske.


Det giver ikke mening at klaske en banedel på en vejforbindelse 50 år efter. De skal bygges samtidig. Og med inddæmning og delvis frasalg af Svanegrund med bane og vej på ex-havbund i stedet for lavbro begynder det at se økonomisk ud.

Om 50 år kan du få jernbanen ovenpå den dæmning som skal bygges på grund af havvandsstigningerne.!

låst
2228 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak