Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af Pyloriis, 21/8 2019, 18:58 (1709 dage siden) @ tgpsen

En investering i den størrelsesorden kunne være en del af et evt forlig om en Kattegatforbindelse uden bane.


Du argumenterer kraftigt mod en bane på Kattegatbroen med geografisk-økonomiske argumenter og vil alligevel have vejdelen, som samme argumenter ville tale imod. Det er svært at tage dig alvorligt. Red herring, som amerikanerne siger, noget der skal lokke modstanderen væk fra sporet.


Vejdelen giver 2 klare fordele:
Aflaster den fynske og østjyske motorvej og kan medvirke til at disse ikke skaæ udvides.

Banedelen do. mht. fynske og østjyske bane.

Så giver den - som jernbanen- en pæn kilometer besparelse for nordjyder og mange midtjyder.
Det resulterer i mindre CO2.
Vejdelen kan nemt sluttes til motorvejen som nærmer sig Kalundborg.

Banedelen kan nemt sluttes til Nordvestbanen som allerede er i Kalundborg.

Yep og så kører ad en enkeltsporet bane mod Holbæk med diverse overskæringer med bomme og 160 km/h.

låst
2212 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak