Hastigheden gennem Roskilde station for tog i retning Holbæk (Generelt)

af AndreasM, torsdag 22. august, 2019, 19:18 (429 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Mener at kunne huske, at de max 100 i spor 2 (og vestenden af spor 5) skyldes sporskifterne/englænderne, der ikke kan befares med højere hastighed i ret stilling.

Nu er jeg på ingen måde sporekspert, men for mig at se har englænderne i 2, 3, 4 og 5 samme geometri, så hvis konstruktionen af en eller anden grund er svagere i 2 og 5's englændere, burde det vel være et spørgsmål om at udskifte til samme type som i 3/4.

Til gengælg er jeg stensikker på, at de 80 km/t i spor 5 er perrontagets udhæng, der kommer for tæt på referencelinierne for kørende materiel, hvis hastigheden øges. Reglerne her er ret gamle, og ingen har rigtig haft behov, mod eller lyst til at udfordre dem.

Men hvorfor starter de 80km/t så allerede ude før den første englænder, i praksis lige efter SI? Det er langt før perronen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen