Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køge Nord (Generelt)

af mpp, 23/8 2019, 21:59 (1707 dage siden) @ Pyloriis

Der er selvfølgeligt bilister i forum. Jeg har ikke selv bil, så når jeg kører med tog kommer jeg til stationen med cyklen, tager bussen eller går. Jeg tror de fleste vælger den transportform der giver mening for dem på de ture de tager, og jeg kan ikke se problemet ved at have en holdning til hvad der kan gøre togdriften bedre, uanset om man tager toget i dag eller ej.

Men, videre til det faktuelle. Køge Nord station er netop et skridt mod byudvikling, som man kan læse på deres hjemmeside: https://koegenordstation.dk/koege-nord-station/om-koege-nord-station/

I forhold til at være skiftestation givet det mening at man på Køge Nord skifte fra S-tog til tog mod vest, fra Regionaltog til tog mod vest (så for stationerne mellem Køge og Næstved).

At stationen ligger tæt på motorvejen kan man selvfølgeligt godt bruge til noget, men det gør det altså ikke til en god business case at bruge en masse penge på at lave parkeringspladser. Særligt når parkeringspladserne så tager plads fra andre ting man kunne bruge stationsområdet til (som byudvikling).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak