Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køge Nord (Generelt)

af Pyloriis, 24/8 2019, 14:02 (1706 dage siden) @ Frank Poulsen

Det bliver aldrig attraktivt for ret mange at skifte til toget i Køge Nord!

Kun for dem der skal ind i det aller midterste af København. Men tænk på alle dem der skal arbejde i hele dette område

[image]

De vil jo ALDRIG få en fordel ved at skifte i Køge Nord... De er alt for tæt på deres slut destination og kommer ikke i nærheden af deres slutdestination. Alle dem der kører på Køge Bugt skal jo ikke ind i centrum, langt fra.

Køge Nord er fin nok, og skaber udvikling og nye muligheder osv., men man skal bare ikke tro at folk fra Næstved, Ringsted, Haslev, Stevns, tager bilen til Køge Nord, for at skifte... Skal man have dem over i toget er det langt tidligere, de kører jo ikke så langt for at skifte. For så ikke at komme tæt på deres slutdestination direkte. Derfor tænker jeg ikke der er brug for mange 1000 p-pladser til skift her. Så skal trafikken til at gå meget mere i stå på motorvejen, end den reelt gør. Så derfor er det i mine øjne fint nok man ikke har satset sindssygt vildt fra start. Kommer der boliger og arbejdspladser omkring er stationen jo fin, overdækning kan man altid diskutere osv. Men at tro at mange af bilerne på Køge Bugt skifter her, det er i mine øjne en fejlagtig antagelse. De skal lokkes over i togene noget før på deres rute.

Vi er sådan set enige. Køge Nord station bliver ikke nogen pendlerstation af de grunde du selv anfører.

Problemet er blot at det var et af de afgørende argumenter overfor politikerne FORUD for vedtagelsen af anlægsloven.

Så "nogle" har bevidst argumenteret med at netop denne station og denne banestrækning ville få flere bilister over på skinnerne.
Hvilket vi begge er enige om ikke vil ske.

Dermed er baggrunden for stationen reduceret til at nogle få rejsende primært langs Køge Bugt kan tage S-toget og køre sydpå til Køge Nord for at komme mod Vestsjælland, Fyn og Jylland. En dyr gangbro som de næste mange år vil stå stort set mennesketom.

Dem som kommer via Lille Syd og den gamle Østbane skal ydermere skifte da man ikke har villet ofre penge på at disse baner kunne mødes på Køge Nord.

Så alt i alt et unødvendigt stop for mange pendler på 2-3 min på turen indmod København.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak