Dagens ide - Kattegatforb,, billigere og/eller hurtigere (Generelt)

af Pyloriis, lørdag 24. august, 2019, 15:14 (53 dage siden) @ dysharmonica

Det som er problematisk if. financiering er ikke hele forbindelsen, det er kun banedelen.

JH

Da man påregner op til 20.000 passagerer dagligt hvoraf 3/4 kommer fra Store Bælt.
Til sammenligning rejser mere end 350.000 med S-togene på hverdagene. Metroen har over 150.000 passagerer på hverdage.
Så det er urimeligt dyrt at forbedre forholdene for 15.000 passagerer og kun forvente 5.000 yderligere!
Især da de 15.000 alligevel får hurtigere rejsetider med Timemodellen end det er tilfældet i dag.


Jeg har snakt med en ven der arbejder hos Vejdirektorat. Det er næsten umuligt at beregne virkningen af et enormt projekt som dette. Så de er meget konservative i deres antal. Husk også at Danica Pension vil gerne bygge broen med deres egen penge.

Det har jeg fulf forståelse for at det kan bære svært at vurdere

Vejdelen kan vel ingen i lyset af succesen med Store Bælt være i tvivl om er en samfundsmæssig god forretning. Og denne del må Danica pension (som sjovt nok også har en del af mine pensioner) gerne financiere.
Jernbanedelen vil jeg nødigt have at min surt optjente penge IKKE bruges på!
Det er og vil være underskuddforretning.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen