Køge Nord (Generelt)

af mpp, lørdag 24. august, 2019, 15:44 (396 dage siden) @ Pyloriis

Man har ikke anlagt en ny bane fra København til Ringsted for at nogle mennesker kan stille deres bil i Køge Nord og tage toget derfra. Tværtimod havde man brug for at aflaste den eksisterende bane, noget der enten kunne gøres med et 5. spor til Roskilde eller ved at lave en ny bane. Her vurderede man at den nye bane havde flest muligheder, herunder at man kunne lave en ny direkte rute fra Næstved–Køge–København. Det har hidtil været besværligt at pendle fra f.x. Haslev til København med tog og det bliver nu let, men de mennesker der før har kørt bil vil jo nok hellere stå på toget i Haslev end Køge Nord. Det er mærkeligt kun at ville vurdere potentialet for at flytte folk ud fra hvor mange biler man ser på Køge Nord.

Anyways, så skal Køge Nord ses i lyset af det samlede projekt. Det samlede projekt handlede om at aflaste København–Roskilde og skabe hurtigere forbindelser mellem landsdelene og det er lykkedes. At man så fik en ny station med (2 hvis man tæller de nye tog på Ny Ellebjerg) er jo bare dejligt. Stationen på Køge Nord udgør kun en lille del af det samlede anlægsprojekt, men vil give masser af nye muligheder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen