Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køge Nord - Høje Taastrup - forslag til ny bane (Generelt)

af Frank Poulsen, 25/8 2019, 20:02 (1702 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

En langt mere til løsning (det er jo ikke direkte fra Køge Nord problemet er, men Køge, Ølby, Haslev, Stevns) er at man lader toget til Roskilde vende i Høje Tåstrup i stedet for Roskilde... Så er hele den nordlige del af Lille Syd med Havdrup, Lille Skensved og Gadstrup også gode sattellit byer til studerende på Roskilde universitet eksempelvis (og ja de vil helst bo i de store byer, men hvis det er billigere herude, kunne det lokke nogen lidt ud med gode transportmuligheder). Og det ville gøre at man ikke skulle skifte FOR mange gange hvis man skal videre til de øvrige s-togsstop på linien. I dag skal man jo skifte i både Roskilde og Høje Tåstrup. Derudover ville dette system gøre at man ved aflysninger af regionaltog ud af København, "slap" for at lave ekstra standsninger i sidste øjeblik osv. for andre tog, til Trekroner og Hedehusene, som man gør i dag, eller glemmer i dag, og så i stedet have som fast del at hvis der aflyses, jamen så tager man andre tog til Høje Tåstrup og skifter der. Det er selvfølgelig kun ved uorden, det er ikke sådan at de 2 stationer ikke skal have stop som i dag.

Rejsetiden vil måske ikke blive super meget lavere end i dag med skift, afhængig af hvor lang ventetid man skal have, men i Roskilde er mange af de regionaltog vestfra jo på dette tidspunkt mange folk i, så at stå af et tog fra Lille Syd i Roskilde, hvor man havde en god plads, til at finde et nyt tog, med mange i, for igen i Høje Taastrup måske at skifte til S-tog der standser i Albertslund, Hvidovre, Rødovre eller hvad ved jeg. Så begynder man måske at sige, aaarh. Men kører det fra Stevns, gennem Køge til Roskilde videre til Høje Taastrup... Ja så øger det komforten... Er der plads mellem Roskilde og Høje Taastrup? Tjaa med den nye bane løsner det jo lidt op. Er der plads til at vende i Høje Taastrup ved Perron. Tjaa det er måske mere svært for mig at vurdere. Men jeg synes det kunne give god mening at køre igennem dertil. Men derfor er det jo ikke sikkert andre er enige :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak