Hvad er det egentlig I vil med Kattegat? (Generelt)

af tgpsen, mandag 26. august, 2019, 13:44 (51 dage siden) @ ThomasTT

Der er alternativer til Kattegat. Hvor man opnår næsten samme rejsetider, samtidig med at man løser fundamentale kapacitetsmæssige problemer. Jeg vil ikke engang udelukke, at man kan komme endelig meget tæt på 60 minutter uden kattegat, og i hvertfald så tæt, at alene den større hyppighed, der vi følge af at få Odense med vil opveje for en tidsforskel.

Hvorfor ser man ikke på tunneller ind til Aarhus og kbh. Helt nye spor, helt ind til centrum, og hvor togene straks kan accelerere op mod deres topfart. Det vil give væsentlige besparelser, og så vil det jo have en kolossal langsigtet kapacitetsmæssig gevinst.

Mht. dine kapacitetsbekymringer på Kbh H kan man jo overveje at bygge en Citytunnel i København til CPH som tidligere foreslået.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Danske privatbaner

Læs historien om:
Frederikshavn - Skagen Banen

Jernbanebøger

Lemvigbanen 1879-1899-1999
Lemvigbanen 1879-1899-1999
Pris 230,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen