Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Aarhus Letbane - har den en forkortelse ? (Jernbanen i dag)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 27/8 2019, 13:44 (1702 dage siden) @ andersj

Kan i deres logo se en eller anden forkortelse på (formentlig) tre bogstaver som ender i et "L", sikkert for letbane, men jeg kan ikke tyde de første to.

For at være sikker i min sag, har jeg forespurgt Aarhus Letbane selv, svaret er som John ganske rigtigt angiver AAL


Det giver på ingen måder mening.
1. AAL er en forkortelse for Aalborg Lufthavn. DSB bruger AR som forkortelse for Aarhus og AAR bruges af lufthavnen. Universitetet bruger blot "A" (AU)
2. Aarhus Letbane markedsføres som "Letbanen". Begrebet "Aarhus Letbane" bruges ikke kundevendt.
3. Ifølge den officielle designguide er der ikke tale om bogstaver, men figurer.
4. Den midterste figur bruges ofte alene med eller uden et "L" i midten. Så står der pludeselig blot "A" eller "AL".
5. Første og andet tegn er ikke ens, så der kan næppe være tale om samme bogstav hvis det skulle være en forkortelse.

Det siger meget om logoet, at ingen rigtig ved hvad det skal forestille uden at man skal læse forklaringen i designmanualen. Ved Odense Letbane og Hovedstadens Letbane er logoerne meget tydeligt forkortelser.


Det skal jeg ikke gøre mig klog på :-)
Men den daglige forkortelse for Aarhus Letbane er AAL, om det så er en officiel forkortelse, eller blot en mere intern forkortelse ved jeg ikke.
Og egentlig uden betydning for mit behov :-)
Men jeg medgiver, hvilket jo nok også fremgår af mit oprindelige indlæg, at logoet ikke er entydigt klart.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak