Kattegatforbindelsen - kundeunderlag (Generelt)

af tgpsen, tirsdag 27. august, 2019, 16:02 (50 dage siden) @ Pyloriis

bor der givet langt flere udenfor Aarhus centrum og København K som ikke får den store nytte af Kattegatforbindelsen

Et sådan udsagn fra din side - gentaget igen og igen - viser blot, at du ikke har fattet en dyt.

Hvis du gerne vil have webmaster til at låse denne tråd - så fortsæt med ovenstående argumenter og formuleringer.

Kattegatforbindelsen vil én gang for alle ændre Danmark og trafikken i Danmark.

Enig - så længe vi taler om vejdelen. Her vil kilometerbesparelsen gøre en forskel.
Ikke på jernbanedelen med hastigheder på 300 km/h gennem Østjylland og over Fyn. Så betyder det max 30-40 min længere rejsetid.

60 min vs. 90(?) min. 50% længere. Forskellen mellem om man gider pendle den vej eller ej.

Kigger man alene på strækningen København-Kattegat-Aarhus-Langå-Struer-Thisted og nord herfor, bor der her godt 3,4 millioner mennesker, som alle vil få kortere rejsetid via Kattegatforbindelsen. Og så er der ikke engang medregnet Køge-, Næstved- og Sydsjællandsområderne, der ved skifteforbindelser i Roskilde - eller ny Roskilde Vest ved Darup - formentlig også vil få kortere rejsetid. Endelig er ikke medregnet områderne Holstebro, Ringkøbing-Skjern-Herning-Silkeborg-Skanderborg, der formentlig også vil få kortere rejsetid, hvis der etableres gode skifteforbindelser i Hasselager.

Alle disse mennesker får ikke væsentlig kortere rejsetid samlet set fra hjem til endedestination såfremt de skal benytte toget. Godt nok kan de komme over vandet i høj fart - medmindre vejret sådan 30 dage om dage betyder nedsat hastighed - men de skal stadig en omvej indover Aarhus Banegård

Lige som før. Altså opnår de en tidsbesparelse modsat af hvad du hævder.

og mange af de lokaliteter du nævner får ingen gavn af Kattegatforbindelsen før der laves bedre og især hyppigere forbindelse mod vest fra Aarhus og mod nord mod Aalborg og især nordenfjords.

Jo de gør, eftersom deres delstrækning Århus - København bliver kortere og hurtigere.

På akkurat samme måde som den nuværende hovedstrækning København-Odense-Aarhus har forskellige togsystemer med forskellige standsningsmønstre, vil Kattegatforbindelsen få akkurat det samme. Der vil være nonstop lyntog København-Aarhus, Intercitytog Kastrup - København - Valby - Glostrup - Høje Taastrup - Roskilde - Holbæk - Kalundborg - Samsø - Hasselager - Aarhus - Hadsten - Langå - Randers - Hobro -Aalborg-Aalborg Lufthavn, regionaltog, m. m.

Lad da endelig højhastighedstoget trille afsted med 160-200 km/h med en masse stop!

Intercitytog, sagde han. Ikke hh-tog.


Det er på tide at få stoppet den mere end 150 år gamle, latterlige, omvejskørsel via Fyn. Den har kostet - og koster stadig - danskerne milliarder i spildt transporttid.

Enig - så længe vi taler om biltrafikken.
Men lad os få reelle højhastighedstog som gavner HELE landet.

Hvorfor vil du skade Århus?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen