DSB masseaflyser S-tog i hele efteråret (Generelt)
Servicen bliver desværre ringere og ringere - det er ligesom om DSB ikke længere magter opgaven
Følgende kronik fra to anonyme DSB-medarbejdere kan læses herunder:
https://arbejderen.dk/node/178826?fbclid=IwAR2IsikNE5bL2R0zK2J-kGmVxp6s1rAyeehUQOSWOJug...
Der er ikke så meget nyt, det meste er vist kendt i forvejen, men DSBs ledelses tilgang til medarbejderne er alligevel skræmmende.
Ledelsen foretager systematisk overvågning af medierne, for at finde de medarbejdere der skriver noget kritisk om DSB, og disse indkaldelses herefter til samtaler og advarsler.
Sygdom er ikke længere acceptabelt hos DSB, hvis en medarbejder er syg 2 gangen indenfor ½ år, også kun af en dags varighed, så skal der afholdes sygesamtaler - børns sygdom tæller også med.
Af de passager vente funktioner, så er det alment kendt, at DSB ikke længere er i stand til at klargøre sine tog, de bliver sendt af sted med fejl igen og igen. Kravet er pt. er kun et virksomt toilet i et IC3 togsæt.
Alt imens stiger udgifterne til specielt IT-konsulenter, hvor udgiften i 2018 var 252 mio. kr - i 2015 var den på 125 mio. kr.