Timemodellen (Trafikpolitik)

af Pyloriis, onsdag 04. september, 2019, 13:35 (43 dage siden)

Ifølge Ing. dk
https://ing.dk/artikel/regeringen-kovending-timemodellen-nu-forhandling-228529?utm_sour...

Timemodellen skulle sikre at det i fremtiden tog en time at rejse fra København til Odense, fra Odense til Aarhus og fra fra Aarhus til Aalborg.

Transportministeren afviser at svare klart på, om Socialdemokratiet stadig vil have rejsetiden ned på en time mellem landets store byer.

Så sent som i slutningen af januar bekendte Socialdemokratiet sig utvetydigt til Togfondens såkaldte timemodel, da partiet præsenterede en ny infrastrukturplan.

Men nu er svaret mindre entydigt.

I forbindelse med at transportminister Benny Engelbrecht (S) for få dage siden meldte ud, at han vil have et samlet og opdateret overblik over alle Banedanmarks løse ender, spurgte Ingeniøren om han stadig arbejder aktivt for indførelsen af timemodellen.

I et skriftligt svar, er der nu i stedet lagt op til at timemodellen er et »perspektiv«, som vil indgå i forhandlinger.

»Et serviceeftersyn vil give os ro i maven og sikre en plan for, hvordan vi kommer i mål med alle de vigtige projekter, der er i gang på jernbanen, ligesom det vil bane vejen for de kommende forhandlinger om en infrastrukturaftale og en videreudvikling af fremtidens jernbane – herunder i forhold til perspektiverne i den såkaldte Timemodel«, lyder det fra Benny Engelbrecht.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen