Kystbanen - de vedtagne ændringer gør det jo ikke bedre? (Generelt)

af KKLD, onsdag 04. september, 2019, 20:42 (11 dage siden)

Jeg sad og læste følgende rapport: https://www.horsholm.dk/FirstAgenda/committee_188770/agenda_378870/documents/99fa2de8-0...

I forhold til det nuværende scenarie bliver det jo slet ikke bedre? Der bliver sagt at forsinkelser fra Sverige er værre end fra Sjælland og derfor er punktligheden bedre. Men hvorfor skulle vi være bedre til at køre tog end svenskerne?

Der kommer til at være færre tog om ugen og derfor skal folk gennemsnitligt vente længere tid. Alle grafer viser længere rejsetid sammenlignet med den nuværende drift.
Derudover vækster lufthavnen hvor flere gerne vil derhen for at arbejde eller tage på ferie/forretningsrejse og derfor vil der være færre danskere der får direkte forbindelse dertil. For når Kystbanen mister forbindelsen kommer der jo ikke en ny direkte forbindelse dertil, fx. ad den nye bane eller den gamle til Roskilde som kan nyde godt af det.

Det eneste der bliver bedre er kun i dagstiden udenfor myldretiden, hvis man ser bort fra direkte forbindelse til lufthavnen, for der vil de 3 nordligste stationer have flere tog. Dog har de færre tog om aftenen. På bekostning af de andre stationer.

Hvis man vil have det bedre for de 3 nordligste stationer, hvorfor så ikke køre flere tog derop ligesom man gør i myldretiden for at få 10-minutters drift? Disse tog behøver vel ikke at være lange udenfor myldretiden.

Jeg føler at der er noget jeg har misforstået og glemt? Det skulle jo gerne blive bedre med tiden at køre i tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen