Kystbanen - de vedtagne ændringer gør det jo ikke bedre? (Generelt)
Sagen er vel bare at man nu kører rimeligt tæt på Kystbanen og at der derfor ikke er nogle snuptagsløsninger. Det skal køres mange tog og de skal videre et sted mod syd. Der er givetvist folk der skal nordpå fra hovedbanen der må skifte til s-tog, men at vende Kystbanen på Østerport ville imagemæssigt være hul i hovedet.
Men hvorfor vil det være hul i hovedet at vende Kystbanen på Østerport, så det blev et lukket system? Ganske vist er det pt ikke muligt, eller i hvert fald besværligt, at vende tog på Østerport nordfra, men der kunne jo godt laves perron og endespor ved de opstillingsspor, der er øst for Østerport.Og passagererne har jo mulighed for at skifte til S-tog og Metro på Østerport.
Er den eneste grund, at der er mange nordfra på Kystbanen, der skal til Nørreport og København H?
Det vil koste ca. 1 mia. kr. at ombygge Østerport så man kan vende fra nord også. Rambøll har for nylig regnet på det.
--
Mvh Anders