Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 5/9 2019, 13:34 (1666 dage siden) @ Frank Poulsen


Der er andet ved kollektiv trafik, der spiller ind, end bare hyppighed. Blandt andet komfort, rejsetid, pris, antal skift osv. Jeg tror din idé vil dræbe den kollektive trafik og dermed Stevns/Østsjælland, for folk forsvinder hastigt over i bilen eller flytter væk. De unge på gymnasiet/handelsskolen vil også være tvunget til at anskaffe sig bil, så snart de fylder 18, medmindre de flytter. Så er vi tilbage til flextrafik/taxa til de ganske få passagerer, der er tilbage. Men sådan kan man også affolke og udsulte et område.

Der kan nu være ganske godt komfort i en bus - afhængig helt af hvad man vil betale!


Hvis man vil betale meget for busserne kan man vel lige så godt bevare det der fungerer og betale for at få det opdateret...

Ja - men det har man så også her forsømt! Og ingen vil tilsyneladende betale!

Hvad hyppighed angår vil der faktisk være flere afgange.
Rejsetiden stiger nok lidt - men kompenseres så med hyppigere afgange.


Den vil ikke stige "lidt" men meget! Hvad er alternativet når der IKKE er flere penge?

Og området bliver ikke affolket af den grund - efter hvad jeg ved er boligpriserne stigende på Stevns.


Måske netop fordi man har gode forbindelser og udsigt til endnu bedre?, det vil du så forringe.

Nej - men kan du finde pengene?

Men i den sidste ende er det et spørgsmål om penge og hvem som skal betale!
Så hvor vi du skære ned? Sygehuse, plejehjem, skoler, børnehaver, militæret, politiet? Mulighederne er mange!:-|
I min verden - brug pengene hvor man får mest nytte. :-)
Det gør man ved at reducere bilerne på indfaldsvejene til de større byer. Hvor disse mennesker kan komme hurtigere frem med tog. Videre med hurtige og hyppigt kørende S-tog / metro / letbaner / Busser. Korte skiftetider / lave priser / overdækninger så man ikke skal klædes ud til en tur til Nordpolen (selvom man vel snart kan gå rundt der i badebukser:-D )


Du vil reducere køerne mod de store byer... Men mod Køge vil du gøre dem større...

Nu er Køge så i kategorien mindre byer endnu!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak