Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 5/9 2019, 14:19 (1694 dage siden) @ Pyloriis

Sandt nok, at det er et spørgsmål om penge. Hvad jeg mener, der skal skæres på er ikke et emne for dette forum.

Enig - men ikke desto mindre er det jo problemet - PENGE!

Men du vil netop sætte flere biler på indfaldsvejene ved at nedlægge Østbanen. At tro, at de tager bussen eller stiller bilen i Køge og så tager toget er utopi. De bliver sgu siddende i deres magelige og opvarmede bil, hvor de selv bestemmer rengøringsstandard og støjniveau. Bilen er alligevel en nødvendighed, så den er anskaffet, og derfor er prisen for turen altid lavere end toget. De er altid sikret end siddeplads - jamen så lever de da med køen på indfaldsvejen til Køge og motorvejen...


Ja - de vil de nok.
Så set i det lys ville det måske have nok have været smart at der var overdækkede perroner og et parkeringshus over Køge Nord station, så bl.a. dem fra Stevns kunne fortsætte med et hurtigt tog til København.:-(
Igen - penge!:-|
Og igen - Bilen vinder fortsat! :-|

Hvorfor skulle Køge Nord være så meget bedre stillet med overdækning kontra alle mulige andre stationer? Desuden kan man jo "bare" blive op i røret og gå ned 1 minut før hvis det skulle være det store problem. Så de har faktisk god mulighed for overdækning kontra mange andre stationer, der er endda også læ fra siden deroppe.

Jeg vil da langt hellere bruge de millioner på at holde Østbanens infrastruktur ved lige, så man netop kan skifte inde i Køge by! Har man først taget bilen til Køge Nord (og kommet gennem hele Køge by, så skifter man sgu ikke, men fortsætter derindaf. Som jeg før har sagt, man skal lokkes over i toget noget før, og det kan man gøre med Østbanen og effektivt skift i Køge inden for få min (hvilket der med kun et spor igennem til Ølby giver sig selv at man skal køre lige efter hinanden).

Det vil øge fremkommeligheden til Kbh væsentligt. Jeg møder normalt skæve tider og har ikke altid praktisk mulighed for toget fordi jeg møder for tidligt, men er der personalemøder, kurser eller andet der starter kl. 8-9 stykker, ja så overvejer jeg nogle gange toget, men S-toget er så dræbende langsomt, og standser konstant. Når man kan tage inde fra Køge station med hurtig toget, ja så vil jeg nok sætte bilen i Hårlev/Karise og tage toget i de myldretider. Men er jeg først kørt til Køge i bil, eller var det bus, så nej glem det. Kunne heller aldrig drømme om at tage bussen til Næstved, rundkørsler, småbyer osv, nej glem det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak