Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen - de vedtagne ændringer gør det jo ikke bedre? (Generelt)

af mikedk2100, 5/9 2019, 14:55 (1689 dage siden) @ Frank Poulsen

Nej det er faktisk ikke rigtig, ofte skyldes det forsinkelser udefra. Hvis et tog har 10 min og vende på, på Østerport, og kommer 10-15 min forsinket fra Kalundborg, så kommer man rettidig afsted igen fra København retur mod Kalundborg, frem for man havde kørt igennem til Østerport.

Nogle gange kan det også være noget så simpelt som toget skal tankes, eller manglende personale.

Men ja der er selvfølgelig også situationer, grundet signalfejl at man delaflyser nogle tog, for at give bedre plads, nu det går langsommere, eller hvis et tog holder nedbrudt og blokerer det ene spor på Østerport osv.

Uanset grunden, så kan man ikke stole på, at toget rent faktisk kører det lille stykke mellem Østerport og København H, og så var det måske bedre helt at lade det udgå af køreplanen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak