Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 6/9 2019, 14:51 (1684 dage siden) @ Pyloriis

Jeg vil faktisk vurdere hele Stevns mm området som oplagt udviklingsområde til pendlere mod København og selvfølgelig Køge og Roskilde. Der er også de "sociale forpligtelser" overfor skolebørn og studerende på (vel) især RUC at tage hensyn til.
Men inden debatten kører helt i hegnet om emnet - det er antydet at det er en taktisk manøvre at dekoble disse tilskud fra debatten om supersygehuse og så tage debatten når man alligevel skal kaste alle trafikinvesteringer op i luften for at se hvor de bør falde ned.
Der er stor frustration i Nordsjælland over dette, for nu håbede man på Hillerød og Frederikssundmotorveje, men i hvert fald den første er jo udnævnt til en god samfundsforretning, så mon ikke det hele falder i hak over efteråret?
Gribskovbanen er også mål for fornyelser, men de er igang nu.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Billige jernbane T-shirts

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak