VLTJ vil satse på batteritog: Dropper nye diesel-togsæt (Jernbanen i dag)

af ThomasTT, lørdag 07. september, 2019, 13:10 (10 dage siden) @ Jens Hansen

Jeg er sådan set enig. Som udgangspunkt burde fredericia-aarhus vel elektrificeres, men da der er så mange særlige problemer med det, at det alligevel er udsat på - ja vel reelt ubestemt tid - så burde man se på batterier, selv om der kommer mange tog. Problemet er vel især at batterier ikke forbindes med hurtige tog, men altså teknologien er efter alt at dømme meget simpel og meget stabil og allerede i dag med rigelig rækkevidde.

De fleste vil sikkert være uenige, men jeg tror man undervurderer det totale kaos der venter ifm med elektrificering til Aarhus. Der er en grund til at det allerede er udsat til nu 2026 så vidt jeg husker.

Brug pengene på nye elektrificerede baner ud af Aarhus, så burde der være rigelig rækkevidde til hele alle baner, og dermed en de facto 100% elektrificering på meget kort tid


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 advokat tilbud

Hectorrail
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen