Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Superlyn standsning i Skanderborg og Hobro (Trafikpolitik)

af pjl, 7/9 2019, 16:42 (1665 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Sværere bliver det med Skanderborg, idet både L1 og L2 kører udenom Skanderborg. Men det er måske en helt anden diskussion? Hvor stor skal en by være for - i fremtiden - at have direkte lyntogsforbindelse til/fra København? Større byer har historisk måttet lide større tort?

Den debat er lige så gammel som Lyntogene selv, alle vil gerne have hurtige og effektive tog, men finder sig ikke i at det koster et par stop.

Hvis der nu var mulighed for at have InterCity tog fra Aarhus til være mere eller mindre gennemkørende på Sjælland på samme vis som Lyntog er det vist ikke mange stop, der er til forskel mellem InterCity og "Superlyntoget" (jeg antager at Superlyntoget er et InterCity tog med færre stop alligevel)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak