Århus Letbane & økonomi (Trafikpolitik)

af Mester @, lørdag 07. september, 2019, 23:17 (412 dage siden) @ andersj

Men indre strækning er også ramt af at byudviklingen i Lisbjerg, Skejby Nord og Nye ikke er igang endnu. Desuden vil etape to til Hinnerup over Søften også pynte på passagertallene.
Grenåbanen er stadig plaget af ustabil drift, manglende færdiggørelse af krydsningsstationen i Trustrup og manglende færdiggørelse af hastighedsopgraderingen. Desuden udestår projekter som ny krydsningsstation ved Vestre Strandallé og nyt trinbræt ved Rolighedsvej i Risskov.

Helt enig. Nogen - hvoraf de fleste har været letbanemodstandere fra begyndelsen - er i gang med at dømme en endnu ikke færdigetableret letbane for en fejlinvestering.

Letbanen skal nok blive en succes og heldigvis ryster byrådspolitikerne i Aarhus ikke på hånden. Der er stadig et markant flertal, der vil have letbane til Brabrand og pengene til Aarhus Ø-etapen er allerede i kassen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Lollandsbanen 1874-1999
Lollandsbanen 1874-1999
Pris 190,- kr.
 Læs mere 
Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen