Århus Letbane & økonomi (Trafikpolitik)

af ThomasTT, søndag 08. september, 2019, 11:39 (412 dage siden) @ toni

Bor man uden for Århus er letbanen årsagen til en stor forringelse af den offentlige trafik. Busdriften er allerede skåret ned. De unge der bor i oplandet kan mange steder ikke længere tage bussen ind til deres uddannelse i Århus, Skanderborg osv.

https://stiften.dk/oestjylland/Letbanen-koster-dyrt-De-blaa-busser-faar-et-ekstra-hug-a...

Så udenfor Århus C kan begejstringen for letbanen være svær at finde!

Så må de jo bo et andet sted. Letbanen har over 100 km spor og 50 stationer. Der er uendelige muligheder for bedre by og boligplanlægning. Uanset hvad vil det kun gå tilbage for oplandsbusser. Det er både dyrt og dårligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Vestegnen og jernbanen gennem 150 år
Vestegnen og jernbanen gennem 150 år
Pris 320,- kr.
 Læs mere 
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965
I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbanehistorisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen