VLTJ vil satse på batteritog: Dropper nye diesel-togsæt (Jernbanen i dag)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, søndag 08. september, 2019, 12:06 (7 dage siden) @ ThomasTT


Hvor mange godstog kører der nu? Det hensyn kan ikke bremse alt, men i øvrigt er der vel ikke forbud mod opladning af godstog, selvom det næppe er det primære fokus. Det har vel også potentiale til at åbne hele banen op for godstog, hvis de kan køre overalt

Det er et krav fra EU, at alle strækninger på TEN-T godskorridorerne elektrificeres, så man (i teorien) kan opnå de transport- og miljøpolitiske målsætninger, som man har sat - og som ingen betvivler nødvendigheden af.

Dette krav har bred opbakning fra alle brancher herunder også producenter at tog med batterier. Hovedfokus for batteridrift bliver lokaltrafik på de sekundære baner, samt nærtrafik som S-tog og Metro. Hovedstrækninger er mange år frem i tiden - også selv om man "sagtens kan" (for det kan man), for belært af eksempelvis ERTMS, får man meget bedre resultater, hvis branchen fokuserer indsatsen, istedet for myriader af "first movere".

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik
A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen