Kbh-Aarhus-Herning-Holstebro. El? (Generelt)

af mpp, søndag 08. september, 2019, 13:33 (7 dage siden) @ Poul Brandt

Det er nok et meget godt bud på hvornår en Kattegatforbindelse kan være klar. Afhængigt af hvad der ellers bliver bygget rundt omkring giver det god mening at have et nyt stort kæmpearbejde at gå i gang med efter Femarn og metroen. Jeg har svært ved at forestille mig at toget ikke kommer med i disse klimatider :)

Ift det oprindelige spørgsmål vil der vel være en kombination af tog der kører til den tid. De fleste afgange vil være København–Aarhus (måske 2 gange i timen) og så vil nogle tog fortsætte til Aalborg, nogle mod vest, nogle vil køre til Københavns lufthavn osv. Der vil givetvist være en forbindelse hver time med et skift i Aarhus og så et par forbindelser der kører videre. Det vil givetvist give nogle bindinger i køreplanen, og man vil nok mod Øst skulle vente et stykke tid på Aarhus banegård (så forsinkelser kan indhentes), men det er svært at se der ikke skulle være direkte tog hvis nogle vil betale ekstra for fornøjelsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Østjydske Jernbane
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen