Århus Letbane & økonomi (Trafikpolitik)

af ThomasTT, søndag 08. september, 2019, 14:08 (15 dage siden) @ OnkelJørn

Der er ikke nogen der skal bestemme mere, end de allerede gør. Du har trods alt ikke lov at bygge, hvor du vil.

Problemet er, at man har været ligeglad med banen i årtier og derfor i vidt omfang hænger på elendig planlægning. Men i længden er intensiv busdrift helt urealistisk. Det er uløseligt fanget i en ond cirkel med alt for få passagerer til andet end en elendig drift, der så koster endnu flere passagerer. Der er ingen steder, man er tilfredse med busdriften og alligevel koster det store summer. Jeg gider ikke investere i elendighed. På sigt har man nu en masse stationsbyer at udvikle. Brug pengene på det. Man kan bygge mange helt nye boliger for sparede tilskud til elendige og håbløst langsomme busser


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar
Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.
 Læs artiklen 
Hectorrail
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen