Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kbh-Aarhus-Herning-Holstebro. El? (Generelt)

af ThomasTT, 8/9 2019, 14:53 (1684 dage siden) @ pjl

Tiden arbejder også for forbindelsen, af psykologiske årsager. Jo mere der tales om den, jo mere "vænner" folk sig til tanken herom, og dermed forsvinder lige så langsomt den modstand de fleste har mod noget nyt. (Jeg kan forestille mig opfinderen af hjulets frustration, når folk sagde at det var noget pjat, for nu havde det i 1.000 år fungeret at lægge ruller (træstammer) under vikingebådene, når man slæbte dem over land :-)).


Ja, "modstand mod noget nyt" er hele argumentet... så slipper man sig også for at forhold sig til ret meget andet end det man kan se i tårnet.

Jeg har ondt af tilhængerne, vi andre simpelthen ikke kan se genialiteten - det må være hård for dig/jer.

Det mest sære med den her logik, hvor Kattegat sammenlignes med opfindelsen af hjulet er opfattelsen af kattegatforbindelsen som nytænkning. Uanset hvad man mener om den, er det snarere vanetænkning. Det er mere af det samme i et land, hvor "faste forbindelser" nærmest er blevet et mantra i trafikpolitik, hvor den næste faste forbindelse altid er løsningen. Og vi løber aldrig tør for nye faste forbindelser


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak