Avatar

Aarhus Letbane & økonomi (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, søndag 08. september, 2019, 22:41 (382 dage siden) @ andersj


Jeg har i øvrigt heller ikke forstået, hvorfor Vestfyn undersøges af Vejdirektoratet. Er der slet ingen bane- kompetence i landet?


Banedanmark er i knæ på flere områder, da der simpelthen er sat så mange baneprojekter i gang som ikke er set i mange år. Vejdirektoratet står også for eksproprieringsforretningerne i forbindelse med forberedelserne til elektrificering Aalborg-Aarhus. Vejdirektoratet har også undersøgt jernbaneforbindelsen over/under Vejlefjord.

Og Vejdirektoratet har demonstreret meget bedre projektstyringsevner end Banedanmark. Projektstyringsmæssigt er det altså ikke så forskelligt at syre et baneprojekt som et vejprojekt.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Danske privatbaner

Læs historien om:
Falsterbanen
Kulturbaner
Kulturbaner
Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen