Avatar

Århus Letbane & økonomi (Trafikpolitik)

af Schienenwolf, Læsø, mandag 09. september, 2019, 07:55 (94 dage siden) @ Michael Deichmann

Hvis flere bruger den offentlige trafik, har jeg gavn af den. Så bliver der mindre trængsel på vejene. :-)
Så din tolkning er lidt snæver.

Jamen, jeg laver da gerne en bredere tolkning: Hvis indirekte gavn skal medtages i tolkningen, så har 100 % af borgerne i regionen gavn af bilerne, og så er der slet ingen grund til anlægget af letbanen. Bilerne kører overalt, det gør letbanen ikke.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen