Århus Letbane & økonomi (Trafikpolitik)

af pjl, mandag 09. september, 2019, 09:08 (331 dage siden) @ Schienenwolf

Øvrigt er det vist så som så med den mindre trængsel på vejene al den stund, at en ikke ubetydelig del af letbanen er anlagt ved, at man har inddraget kørebaner til sporet. Samtidig er passagertallene på Grenåbanen og Odderbanen vist ikke steget så meget, at det kan mærkes synderligt på indfaldsvejene.

Pladder, der er lige så mange vognbaner på Randersvej som før Letbanen. Havnegade blev gjort ensporet langt før Letbanens etablering, det var et gammelt ønske fra kommunen at gennemkørende trafik foregik via Ringgaden og ikke inde i centrum. Den eneste større inddragelse af vognbaner har været til busbaner på Viborgvej.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje
Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje
Pris 140,- kr.
 Læs mere 
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen