Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Århus Letbane & økonomi (Trafikpolitik)

af Schienenwolf, Læsø, 9/9 2019, 09:35 (1662 dage siden) @ pjl

Øvrigt er det vist så som så med den mindre trængsel på vejene al den stund, at en ikke ubetydelig del af letbanen er anlagt ved, at man har inddraget kørebaner til sporet. Samtidig er passagertallene på Grenåbanen og Odderbanen vist ikke steget så meget, at det kan mærkes synderligt på indfaldsvejene.


Pladder, der er lige så mange vognbaner på Randersvej som før Letbanen. Havnegade blev gjort ensporet langt før Letbanens etablering, det var et gammelt ønske fra kommunen at gennemkørende trafik foregik via Ringgaden og ikke inde i centrum. Den eneste større inddragelse af vognbaner har været til busbaner på Viborgvej.

Ja, det har du ret i. Jeg beklager fejlen! Jeg kan se, at man har taget en stor bid af vestsiden af Nørrebrogade - Randersvej for at få plads til letbanen. Det troede jeg, at man forlængst havde gjort for at lette biltrafikken, som jo var/er et problem, men det gjorde man så ikke.
Løste ændringen af Havnegade i øvrigt op for trafikken, eller flyttede den blot problemerne andre steder hen? (spørgmålet har ikke noget med letbanen at gøre).

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB F661

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
F. Schichau, Elbing, Tyskland

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak