Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 9/9 2019, 12:23 (1681 dage siden) @ Frank Poulsen


Hvorfor ikke argumentere for hvad man kan gøre for det ikke sker?

Start gerne selv!
Jeg har endnu til gode at se andet end håb og "tro" på at man finder pengene.


Så alt det vi har skrevet betragter du ikke som argumenter for at finde pengene? Men håb? Der tager du fejl!!! Det er i høj grad argumenter for at finde pengene alt det der er kommet fra min side.

Det gør jeg nok ikke.
Du og andre har primært beskrevet hvor langsomt og besværligt busdrift ville være hvis det skulle erstatte togdriften..
Hvor stor trængsel der idag er på vejen ind til Køge.

Men intet om hvordan de mange millioner kan findes.

Med fare for påny at blive beskyldt for at nedlægge Østbanen ville modargumenterne være:

1:Ny omfartsvej ville stort set fjerne trængselproblemerne fra Stevns ind mod Køge.

2: Kørte bussen fra Vallø ind til Køge Station ad jernbanetraceet (mod Køge om morgenen og modsat eftermiddag) ville der slet ikke være trængselproblemer for bussen.

3: Ingen siger at busserne skulle ind til hvert af de nuværende standsningssteder som jernbanen idag kommer forbi.
Holder den sig på vejen fra f.eks. St Heddinge til Vallø vil tidsforskellen mellem bus og tog - givet ny omfartsvej - nok være ligeværdig især ved hyppigere busafgange end togafgange.

Argumentere som "sociale forpligtigelser", mange uddannelsessøgende og bedre muligheder for at læse i toget end i bussen er da fine.
Men det er vilkårerne for rigtig mange andre danskere allerede idag. Så hvorfor skulle vilkårerne være bedre for dem på Stevns?
Det er sådanne ting du skal argumentere overfor.
Og sådanne har jeg endnu til gode at se!
Og lad nu være med at overfalde mig.
Lobbyen for ny omfartsvej er givet større end lobbyen for jernbane på Stevns - desværre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


DSB MO1989

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak