Driftskoblinger i fremtiden? (Jernbanen i dag)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, mandag 09. september, 2019, 12:25 (300 dage siden) @ andersj


I "vinterkøreplanen" frem til august i år koblede Nordjyske Jernbaner en del i Hjørring. Et togsæt blev kørt til perron og toget fra Frederikshavn koblede så bag på det. Det der tog længst tid var at fjerne beskyttelseposerne fra koblingerne. Der var ingen restriktiv bremsekurve, da farepunktet lå ved ETCS stopmærket og ikke ved det holdende togsæt. Dvs. i princippet kunne toget fra Frederikshavn påkøre det holdende tog med mindst 20-30 km/t uden at ETCS greb ind.

Er du helt sikker her? Sådan en praksis er mig bekendt ikke tilladt (svar til at stille grønt signal til besat spor). Er perronerne i Hjørring ikke opdelt i flere ERTMS afsnit, netop for at kunne koble? Mener det indgik i de oprindelige krav.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Indsend billeder

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railion Danmark A/S
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen