EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af Pyloriis, tirsdag 10. september, 2019, 12:33 (90 dage siden) @ mpp

Der er givetvist en udfordring i at kompleksiteten ved vejprojekter ikke er lige så stor som kompleksiteten ved jernbaneprojekter.

Er det nu rigtigt?
Tror ikke en vejingeniør er enig med dig!
Det eneste komplekse ved jernbaner er større stationer.
Jordarbejde og broer / viadukter er enten det samme eller i mindre skala ved jernbaner end ved motorveje.

Samtidig er jernbanen jo så smart at man med det samme projekt kan opgradere banen i hele landet.

Jeg er dog fortrøstningsfuld. Mange af de projekter man har gang i er ved at blive færdige nu, og det kan give blod på tanden.

Der mangler da rigtig meget!
Sydbanen bliver lukket 1/2 år i 2020 mellem Næstved og Ringsted.
Ringsted station skal ombygges om 10 år.
Den nye Storstrømsbro er ikke bygget endnu.
Jernbanen på Falster og Lolland er langt fra færdig.
Opgradering mellem Ringsted og Korsør er ikke påbegyndt.
Den nye bane fra Odense mod Vest mangler også.
Stort set alt i det østjyske mangler.
Og dertil signalsystem!

Der er enighed om at finde og bruge pengene og så skal man jo så se hvilke projekter, man vil investere i. Derudover kan det jo sagtens være at kasseeftersynet giver nogle uventede muligheder ifm el til Aarhus, indkøring af signaler hurtigere eller noget andet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs
Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs
Pris 280,- kr.
 Læs mere 
3 rengøring tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen