Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 10. september, 2019, 14:50 (89 dage siden) @ steenth

Netop, en stor aftale knyttet op på en fast forbindelse kunne være både midlet og målet.

Var der nogen som sagde Kattegat?

Mon ikke de vil afvente resultatet af den 60 mill. forundersøgelse?

.
Jo. Det ville være direkte uansvarligt at beslutte den forbindelse før forundersøgelse og dernæst VVM er færdig i 2024. Først da kender man pris, linieføring osv. med tilstrækkelig stor sikkerhed.

VVM er ikke en del af forundersøgelsen. Om VVM kommer er afhænging af, hvordan forundersøgelses resultater er. Man har politik besluttet at man ikke sætter VVM igang, hvis det ikke er en klar mulighed for at komme igang med selve anlægsarbejdet - dvs skal bl.a. finansiering være på plads inden VVM sættes igang.

Forundersøgelsen skal bruges til den videre diskussion om hvordan projektet skal håndteres i de næste trin.

Mvh
Steen

.
Nej, igangsætning af VVM kræver ikke at finansieringen af projektet er på plads. Til eksempel er VVM for 3. etape af Frederiksundsmotorvejen udarbejdet, uden at der er finansiering af anlægget på plads.
Men selve VVM'en skal også finansieres, og det var måske også du mente.
Alene VVM for kattegatforbindelsen kommer vel til at koste i størrelsesordenen 0,5-1 mia. kr.

Eller har du en henvisning til beslutningen om at have finansiering på plads?
i givet fald må den være af nyere dato.

/Poul


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Danske privatbaner

Læs historien om:
DB Cargo Scandinavia A/S
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen