Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af steenth, tirsdag 10. september, 2019, 17:11 (96 dage siden) @ Poul Brandt

Nej, igangsætning af VVM kræver ikke at finansieringen af projektet er på plads. Til eksempel er VVM for 3. etape af Frederiksundsmotorvejen udarbejdet, uden at der er finansiering af anlægget på plads.
Men selve VVM'en skal også finansieres, og det var måske også du mente.

Nej. Det var det ikke. Det er rigtig at man kan godt sætte VVM før man beslutter for at udfører projektet. Men man har dårlige erfaringer med det, da der kommer en forventning at det sætte igang. Og VVM giver i sig selv en del uro lokalt og det er ikke specielt rart for dem som det går ud over, at de skal vente i uvished i lang tid. Og Frederiksundsmotorvejen etape 3 er et eksempel på det, da en del lodsejer er bundet af projektet indtil det sættes igang.

Så når man beslutter at sætte VVM igang, så er forventningen politisk at man også hurtig forsætter med anlæg for at undgå ventetid i årevis.

Alene VVM for kattegatforbindelsen kommer vel til at koste i størrelsesordenen 0,5-1 mia. kr.

Eller har du en henvisning til beslutningen om at have finansiering på plads?
i givet fald må den være af nyere dato.

Nej. Det er ikke nødvendig i forundersøgelse... og et formålet med det er også at finde en pris på projektet.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Jernbanebøger

Tog mod Gedser perron 1!
Tog mod Gedser perron 1!
Pris 210,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen