EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af mpp, tirsdag 10. september, 2019, 17:39 (96 dage siden) @ Togbus

Jeg synes nu også der er kolossal forskel på Cityringen, som er et færdigt projekt, hvor der senere kommer en forlængelse, end med "højhastighedsbanen", som ikke var et færdigt projekt. Cityringen starter forhåbentlig ikke op med 1-2 tog i timen, for så langsomt at øge antallet af afgange.

København-Køge-Ringsted var et færdigt projekt indtil "nogen" opfandt signalprojektet. Uden signalprojektet ville banen være fuldt funktionsdygtig fra dag ét.

Bingo!! Og signalsystemet ville have været lettere at indføre hvis man ikke havde udskudt elektrificeringen i 90'erne.

Politisk tror jeg godt mange ved, at man får den jernbane man investerer i, og at det så tager noget tid før man kan se resultatet. At man grundlæggende har spinket og sparet i mange år har givet de problemer vi har nu og det er derfor, der er et efterslæb der skal indhentes.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Ringsted i snestorm
Ringsted i snestorm
Webmaster Tommy Nilsson var den 28. december 2001 i Ringsted midt i en snestorm. Det kom der denne fotoreportage ud af. Det lykkedes at holde kameraet nogenlunde fri for sne selv om sneen væltede ned.




 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen