EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af Togbus, Foldingbro, tirsdag 10. september, 2019, 17:54 (5 dage siden) @ mpp

Signalprojektet er ikke at spare på jernbanen. Man kunne sagtens få opgraderet det nuværende signalsystem for det projektbeløb.

Det som koster i signalanlæg er kabling og den er der som bekendt ikke sparet på i signalprojektet. De fysiske ydre signaler er en mindre omkostning i forhold til de kabler som man partout vil lægge lige ved siden af sporene og som skal flyttes eller overgraves under arbejder i spor mm. Der hvor den store besparelse ville have være hentet ville ligge i trådløs teknologi fra centralapparatet (computeren) og ud til de ydre signaler, som enten kan være et trafiklys ved siden af sporet eller et trafiklys inde i førerrummer. Det er selvfølgelig meget simplificeret, for her er der ikke taget højde for sikkerhedssystemer som skal gribe ind hvis føreren ikke reagerer.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige
På Skinnecykel i Danmark Og Sverige
Pris 90,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen