Motorveje (Trafikpolitik)

af P.Jensen, tirsdag 10. september, 2019, 17:56 (96 dage siden) @ ThomasTT

Thomas

Jeg er meget enig i hvad du skriver.

Man bygger en fin jernbane via Køge til Ringsted, men det er tåbeligt at man ikke laver logiske fly-overs så trafikken kan flyde uhindret.

Man udvider Køge-bugt motorvejen til 4 spor, men glemmer at håndtere Ishøj udfletning / indfletning - og længere inde motorvejen over Avedøre holme - så der ikke opstår daglige lange køer der. Det eneste der er sket er at køerne er vokset tættere på København.

Fint med bredde motorveje eller nye jernbaner, men man skal kunne komme af og på uden problemer.

Faktisk er det enklere at øge kapacitet på jernbanen (ved at køre længere tog hvis man har materiel) end at udvide veje - for bilkøerne flytter bare og så kommer næste lappeløsning.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen