EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af mikedk2100, København Ø, tirsdag 10. september, 2019, 18:14 (5 dage siden) @ mpp

Meget enig. Det er åndssvagt at de forskellige projekter får lov at vælte hinanden som det sker. Når det er sagt tror jeg DSB er bedre end sit rygte. Toget udfylder forskellige roller afhængig af hvor i landet man er, og kan det udfylde sin rolle og gradvist blive bedre et sted i landet vil flere også bruge toget det sted. Det kan man se med Nordjyske Jernbaner, der virker til at være en success – lokalbanerne har også været gode til at trække kunder. Ift DSB snakker man jo om problemer på Kystbanen specifikt, mens banen til Roskilde ikke virker til at være plaget af de samme problemer.

Så længe banen fungerer vil folk komme til og når den ikke fungerer vil folk forlade den – og det uagtet DSBs rygte på nationalt plan.

DSB er måske bedre end sit rygte, men jeg er slet ikke i tvivl om, at DSB (og Banedanmark) har et ret så dårligt image. Hvis jeg var i ledelsen, så ville jeg da forsøge at rette op på det ved at give kunderne gode oplevelser.

Jeg er enig i, at lokalbanerne er rigtig gode til at trække kunder til - kva den lange diskussion om Østbanen i en anden tråd. Problemet er bare, at når passagererne kommer med Østbanen og skal videre i Køge, så skal man med DSB. Driften på Lille Syd har været rigtig, rigtig dårlig de sidste par år. Det har der sikkert været mange årsager til, men kunderne forsvinder - hører jeg fra en af mine venner, som også har opgivet toget for at tage bilen i stedet.

S-toget skal man også regne med, at man 1-2 gange om ugen kommer enten for sent på job eller for sent til Østbanen i Køge og dermed senere hjem. Medmindre man selvfølgelig tager afsted i rigtig god tid og spilder sin fritid.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen